ربایندگان «یسنا» به جرم خود اقرار کردند کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای در تعطیلات جاری جاساز ۲۰۹ بسته هروئین از معده ۳ تبعه افغانستانی در هنگ مرزی تایباد نجات کوهنوردان گمشده در ارتفاعات داورزن خراسان رضوی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مالیات؛ مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات است آخرین اخبار از دستگیری عوامل اصلی ربودن «یسنا» (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار پلیس راه نسبت به احتمال ریزش سنگ در جاده کرج - چالوس (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اقدام عجیب طالبان: انحراف آب هیرمند به شوره زارهای افغانستان! بند قانون جوانی جمعیت به‌دلیل کمبود ماما اجرا نمی‌شود آتش‌سوزی منزل مسکونی در خیابان صیاد شیرازی+تصویر (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) محور هراز یکطرفه شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اهدای اعضای بدن جوان مرگ مغزی، نجات‌بخش جان پنج بیمار شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی خودرو در محور نیشابور- کاشمر هفت مصدوم بر جای گذاشت (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله با سلاح سرد به مامور نیروی انتظامی در ملارد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه چیز درباره تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ + راهنما آخرین خبرها از پرونده ربایش «یسنا»، دختر کلاله‌ای | ۴ متهم دستگیر شده‌اند آخرین خبر‌ها از وضعیت مناطق سیل‌زده خراسان‌ جنوبی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمدید زمان مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ بی‌ثباتی در کارخانه انسان‌سازی! انتقال زائران حج تمتع از مدینه به مکه با قطار سریع‌السیر
سرخط خبرها

خواستگاری از دختر مشهدی با ته‌مایه‌های کلاهبرداری

  • کد خبر: ۱۸۹۴۹۱
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
خواستگاری از دختر مشهدی با ته‌مایه‌های کلاهبرداری
ماجرای یک خواستگاری عجیب که به کلاهبرداری ختم شد.

به گزارش شهرآرانیوز آن‌قدر اعتماد دختر را جلب کرده بود که بتواند در مراسم خواستگاری درخواست عجیبش را در مقابل خانواده او مطرح کند. شاید خانواده دختر باید همان اولِ کار به او شک می‌کردند؛ وقتی پیش از مراسم خواستگاری گفته بود که پدر و مادرش بیمار هستند و نمی‌توانند همراهی‌اش کنند. البته خواستگار بیست‌ونه ساله پیش از این، اعتمادش را به خوبی در جایی دیگر پی‌ریزی کرده بود و دختر هم به صداقتش ایمان داشت؛ بنابراین وقتی در مراسم خواستگاری، حرف را به‌سمت گوشی‌های همراه گران قیمت عروس آینده و خواهرش پیش برد، هیچ‌کس به او شک نکرد و گوشی‌ها در اختیارش قرار گرفتند. اما داماد قلابی پس از این مراسم، دیگر پشت سرش را نگاه هم نکرد!

پایان سفر شمال، شروع خواستگاری

اما اعتماد بین این دختر و پسر کجا شکل گرفته بود که درنهایت پای پلیس به این ماجرا کشیده شد. همه چیز به یک تور مسافرتی گروهی به شمال کشور برمی‌گشت. وقتی یکی از مسافران تور که پسری بیست‌ونه ساله بود، خیلی زود خودش را به دختر جوان نزدیک کرد، آن‌قدر که سر از کار و زندگی‌اش درآورد و او را سوژه خوبی برای قصد شومش یافت. همین شد که در پایان سفر شمال، به او ابراز علاقه کرد و مقدمات یک مراسم خواستگاری در مشهد را با او چید. همه‌چیز هم تا روز خواستگاری خوب پیش می‌رفت تا اینکه ناگهان پس از این مراسم، دیوار اعتماد دختر جوان فروریخت. درحالی که نه‌تن‌ها درگیر ماجرای عشقی با این پسر شد، بلکه چندین میلیون هم متضرر شد.

کلاهبرداری ۶۰ میلیونی

اما ماجرای خواستگاری با شکایت دختر جوان به پلیس، خیلی زود به یک پرونده کلاهبرداری تبدیل شد و در دستورکار مأموران قرار گرفت. فرمانده انتظامی مشهد درباره جزئیات این پرونده گفت: در پی شکایت زنی جوان مبنی بر کلاهبرداری ۶۰ میلیون تومانی از او توسط فردی شیاد، پرونده‌ای در این زمینه در کلانتری امام رضا (ع) تشکیل شد.

سرهنگ احمد نگهبان افزود: در بررسی اظهارات شاکی، مشخص شد بعد از آشنایی دختر جوان در تور مسافرتی با متهم، این فرد در پایان سفر به وی ابراز علاقه کرده است. همچنین متهم خودش را متخصص بیهوشی اتاق عمل معرفی کرده و از دختر خواسته بود، در صورت توافق خانواده‌اش به خواستگاری‌اش بیاید.

اما به گفته پلیس مشهد، فرد کلاهبردار به همراه یکی از دوستانش به خواستگاری آمده و در جریان مراسم خواستگاری مدعی شده بود که دوستی در تهران دارد و در کار واردات و رجیستری گوشی‌های تلفن همراه است. در واقع با این ادعا، اعتماد دختر جوان و خواهرش را برای سپردن گوشی‌های همراهشان جلب کرده بود.

وی ادامه داد: در پی چرب‌زبانی‌های متهم و همچنین وعده‌های دروغین، هر دو خواهر دو دستگاه گوشی تلفن همراه گران‌قیمت را که به‌تازگی توسط یکی از بستگانشان از یکی از کشور‌های اروپایی خریده و گوشی‌ها رجیستری نشده بودند، برای ثبت رجیستری به داماد قلابی تحویل دادند.

سرهنگ نگهبان تصریح کرد: این همه ماجرا نبود و متهم با این ادعا که باید برای رجیستری هفت میلیون تومان نیز پرداخت شود، این دو خواهر را قانع می‌کند تا این مبلغ را به حسابش وارد کنند. اما پس از گذشت چند روز از این ماجرا، خبری از خواستگار نمی‌شود و این فرد تلفن همراهش را هم پاسخ نمی‌دهد و مشخص می‌شود که به مکانی نامعلوم متواری شده است.

فرمانده انتظامی مشهد درباره اقدامات صورت گرفته در این پرونده ادامه داد: مأموران کلانتری امام رضا (ع) با اطلاعات به دست آمده از فرد کلاهبردار و با یک‌سری تحقیقات میدانی، او را در سوئیت یکی از هتل‌های مرکز شهر، شناسایی و دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه متهم بیست‌ونه ساله به دادسرا معرفی شده است، گفت: سوء‌استفاده از احساسات افراد، یکی از شگرد‌های اصلی کلاهبرداران است که لازم است خانواده‌ها از حسن نیت افرادی که تحت عناوین مختلف به آن‌ها نزدیک می‌شوند، اطمینان یابند و از روی احساسات و بدون تحقیقات لازم به آن‌ها اعتماد نکنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->